Je zult het steeds vaker zien, een bedrijfsfilm van een proces, product of volledige organisatie. Een bedrijfsfilm is zo trending omdat er volgens onderzoekers veel meer voordelen aan vastzitten dan bij een tekst bijvoorbeeld. Er kan een bepaald gevoel, emotie of intentie meegegeven worden aan een bedrijfsfilm met beeld en geluid. Wil je weten hoe een bedrijfsfilm tot stand komt? In deze blog lees je alles over de totstandkoming van een goede bedrijfsfilm.

Wat is een bedrijfsfilm

Een bedrijfsfilm is een soort videomarketing. Videomarketing is het promoten van een bepaalde dienst, product of organisatie met gebruik van beeld en geluid. Deze combinatie zorgt ervoor dat kijkers gevoel krijgen bij een boodschap en langer blijven luisteren. Daarnaast kan je de doelgroep veel beter raken dan bij een stukje tekst. Bij een bedrijfsfilm wordt een onderdeel van het bedrijf in kaart gebracht om een bepaalde boodschap af te geven. Dit kan verschillen van merkbekendheid tot het introduceren van een nieuw product bijvoorbeeld.

Wat zijn de stappen

Er zijn over het algemeen een viertal stappen die worden doorlopen om een bedrijfsfilm te maken. Dit zijn brainstormen, storyline bedenken, produceren van de film en de oplevering. In deze volgorde wordt er informatie verzameld waarmee uiteindelijk jouw verhaal in een video wordt overgebracht. De videoproductie wordt vaak gedaan door een gespecialiseerd bedrijf.

De voordelen van een bedrijfsfilm

Een bedrijfsfilm heeft volgens onderzoekers veel meer effect dan een tekst. Hierboven is het proces kort benoemd, maar een bedrijfsfilm heeft veel meer voordelen.

Voordelen van een bedrijfsfilm:

  • Vertel jouw eigen verhaal, missie en visie
  • Breng jouw doelstellingen helder over naar de kijker
  • Krachtige en effectieve manier van vertellen
  • Scherpe prijzen
  • Gebruik van voice-over
  • Mogelijk inzet van acteurs

Ben je geïnteresseerd geraakt in het laten maken van een bedrijfsfilm? Kijk dan snel wat de mogelijkheden zijn!